I chat med superduperpersonlige Knut.

Ni vet den där oerhört tröttsamma känslan när man använder olika företags absurda chatfunktion. Man skriver sin fråga och inom kort dyker en tecknad bild upp på superduperpersonlige Knut.

”Hej! Jag heter superduperpersonlige Knut och är företagets superduperpersonliga digitala medarbetare. Jag kan svara på supermånga viktiga frågor men fråga inte för viktiga frågor och fråga helst superkort”

Jag skriver en enligt mig oerhört tydlig fråga på fem ord om en uppgradering av ett bredbandsbonnemang:

– ”Jag vill uppgradera mitt bredband”.

Superduperpersonlige Knut svarar:

-” Jag kunde inte uppfatta din frågeställning. Nedan finner du tre olika ämnen som du kanske menar. Tryck på den flik du anser passa din fråga bäst: HUSDJUR, TAPETER, IDROTT.”

Jag trycker kopiera och klistra in så att exakt samma text skrivs:

– ”Jag vill uppgradera mitt bredband”.

Superduperpersonlige Knut svarar:

-” Jag kunde inte uppfatta din frågeställning. Nedan finner du tre olika ämnen som du kanske menar. Tryck på den flik du anser passa din fråga bäst: BIOGAS, EFTERRÄTTER, JAKT.

Jag tuggar fradga, biter ihop käkarna och skriver samma fråga igen men utesluter 80% av orden i meningen för att försöka få superduperpersonlige Knut att förstå. För säkerhets skull omformar jag frågan till ett mer grottlikt språkbruk i hopp om samförstånd:

– ”Bredband, uppgradering”.

Superduperpersonlige Knut verkar tycka att jag tar för lång tid på mig för han svarar:

– ”På grund av inaktivitet avslutas nu dialogen, jag hoppas jag har kunnat hjälpa dig.” 

Mvh bredbandsändrarn’

Relaterade inlägg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *